Jak na to ?

Vše co se týká soustružení dřeva.
Nirtak
Příspěvky: 11
Registrován: 03 črc 2013, 21:42

Jak na to ?

Příspěvek od Nirtak »

Ahoj všichni,
předem chci říci že jsem naprostý začátečník, nikdy dříve jsem na soustruhu nic nedělala a teď jsem si pro začátek a na naučení pořídila soustruh zn. Berlan a časem uvidíme....
Ráda bych poprosila všechny zkušené soustružníky o nějaké ty rady do začátku, hlavně třeba jaké použít dřevo, jak moc vyschlé,kde se nejlépe sežene..., zjistila jsem že asi to nejměkčí jinak bych si urazila ruce :lol: a taky co nejlépe připravit do tvaru, budu vděčná za každou radu, jak už jsem psala nikdy jsem to ani nezkoušela až teď, takže jsem vlastně takový samouk.
Přílohy
moje první miska(usoudila jsem, že smrk asi nebude moc vhodný)
moje první miska(usoudila jsem, že smrk asi nebude moc vhodný)
996507_674032822622918_1852492029_n.jpg (28.82 KiB) Zobrazeno 46590 x
gurt
Příspěvky: 41
Registrován: 31 kvě 2011, 21:37
Bydliště: u Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak na to ?

Příspěvek od gurt »

Ahoj Nirtak,

na prvykrat dobra prace! smrk je ale trochu mrska ;)

mam za to ze vseci jsme zde v tomto samouci :) takze jsi tu spravne.

no mam za to ze pro zacatek, je naopak tvrdsi drevo vhodnejsi -dosahuje hladsi povrch - vic odpousti. pro zacatek doporucuji alespon vzduchosuche drevo, nebo vysusene. Mokre a cerstve je sice fajn, ale pri spatne technice, je vysledek casto velmi smutny.

Zakladem je dobre pripraveny nuz, a dobre upnuty material.

Zvolit spravnou techniku (vyber noze a drzeni a jeho pohyby), jez je dana zkusenostmi, neco se da skouknout na youtube pod hesly woodturning, nebo drechseln.


jen doufam, ze jsi to nevzdala! pravidlo cislo jedna je kdyz se to nepodari na poprve, tak na podruhe to muze být lepsí, nebo na poXty to prece vyjit musí :geek:
jiri
Příspěvky: 108
Registrován: 05 bře 2011, 12:12

Re: Jak na to ?

Příspěvek od jiri »

:-)
Přílohy
hranice 2013.jpg
hranice 2013.jpg (76.19 KiB) Zobrazeno 46075 x
jiri
Příspěvky: 108