Rekvalifikační kurz - stojí to za to?

Vše co se týká truhlářského řemesla.
Odpovědět
jarek-parek
Příspěvky: 5
Registrován: 18 zář 2016, 18:34

Rekvalifikační kurz - stojí to za to?

Příspěvek od jarek-parek »

Zdravím,

Jsem tu čerstvý, tak se omlouvám, pokud téma patří pod jinou část fóra, nejsem si jistý.

Mám takový dotaz... Chci si udělat rekvalifikační kurz truhláře-nábytkáře: http://www.narodnikvalifikace.cz/kvalif ... i-standard
Mám v úmyslu to udělat pod Brněnským pracovním úřadem, a ten má nabídku od polytechnické školy zde: http://www.jilova.cz/Stranky/vzdelavani ... ikace.aspx

Otázka zní, zda to stojí za ten čas... jsem vystudovaný inženýr stavebnictví a k truhlařině už 2 měsíce přičichávám jako začátečník různými druhy námezdné a vlastní práce. Nejsem si jistý, kolik informací tam bude pro mě nových a kolik se dokážu naučit sám - vlastními pokusy, prací v dílně atp.
Máte s takovými kurzy někdo nějaké zkušenosti? Je to kurz na 7 týdnů, 208 hodin, není tam přesně definováno, kolik času bude reálně stráveno praxí a kolik pouze teorií (kterou lze v určité míře stejně vyčíst z knížek a internetu).
Co jsem se bavil se zkušenějšími truhláři, většina řekla, že se řemeslo dá naučit za chodu, ale že dobrý kurz se hodí... jenže nikde po internetu nemůžu najít reference na takové kurzy. Mě obecně přijde 208 hodin na tak obsáhlý rámec hodně omezený a bojím se, že se dozvím jen nejnutnější základ, do kterého bych se stejně vžil praxí...

Za jakékoliv rady předem dík!
Jára
Hans
Příspěvky: 961
Registrován: 30 dub 2013, 16:12

Re: Rekvalifikační kurz - stojí to za to?

Příspěvek od Hans »

Ahoj,

probůh, jenom tam ne! Onehdy jsem tu o svých zkušenostech psal, zkus pohledat. Jen jsem tam nepsal, že to bylo na této škole.

Byl jsem v přesně stejné situaci - nadšenej do řemesla a samouk.

Pokud to chceš kvůli papíru, tak si raději sežeň někoho kdo se Ti zaručí na ŽL. Učit se doporučuju od těch co to dělají, ne od těch co to učí.