K čemu slouží předřez?

Vše co se týká truhlářského řemesla.
Odpovědět
Kubajzlik
Příspěvky: 2
Registrován: 29 čer 2016, 20:14

K čemu slouží předřez?

Příspěvek od Kubajzlik »

Dobrý den,
jsem začátečník a učím se novým věcem :-)
Může mi někdo vysvětlit k čemu slouží předřez? viz odkaz:http://www.truhlarske-nastroje.cz/katal ... -2053.html

Ptám se proto, že chci dělat příčné drážky o hloubce 5mm do bukového dřeva. jde mi o to, aby byl řez co nejčisčí a nedělali se mě otřepy. Můžete mi popřípadě doporučit nějaký nástroj?

Děkuji Kubajzlik :-)
mari_001
Příspěvky: 639
Registrován: 03 pro 2012, 21:43
Bydliště: Víchová nad Jizerou

Re: K čemu slouží předřez?

Příspěvek od mari_001 »

Předřez je nůž který to jakoby předřízne a čistí bok drážky a nemělo by se to tolik vyštipovat ale jde o trochu hloupěji cca 0,1-0,2mm ale okem to v příčným řezu je vidět. aby se ti to nevyštípalo tak si nastav frézu na vejšku. Pak si na pravítka přidělej prkno a tím projeď. a vytvoříš jedno celistvé pravítko z kterého ti kouká jen fréza a vlákna se o to opřou a nevyštípnou a ještě to je lepší na opření, kor když budeš dělat příčně a ty kusy nebudou nějak široký. Já použivám hlavičky z bazaru a když kupuju nové tak od české firmy Karned, a to je i ta tvoje z odkazu;)
Furt to řežu a furt je to krátký, ale jenom z jedné strany :/
Kubajzlik
Příspěvky: 2
Registrován: 29 čer 2016, 20:14

Re: K čemu slouží předřez?

Příspěvek od Kubajzlik »